Jak założyć własne biuro księgowe?

Estimated read time 2 min read

Biuro księgowe może otworzyć każdy z nas, jeżeli tylko nie ma żadnych problemów z prawem i wykupi odpowiednią polisę OC. Kiedyś wymagane było jeszcze zaliczenie egzaminu itp., jednak dziś przepisy te już nie obowiązują. Oczywiście nie oznacza to wcale, że każde biuro księgowe osiągnie sukces – wręcz przeciwnie, bo właśnie z racji na tę prostotę w uruchamianiu swojej działalności, polski rynek zalała fala biur nieprofesjonalnych. Efekt? Klienci dokonują bardzo uważnej selekcji i szukają wyłącznie biur księgowych najwyższej klasy.

Dlatego, aby wyróżnić się na tle konkurencji, nasze biuro księgowe powinno postarać się o certyfikat ekspercki. Pozyskamy go w SKwP po ukończeniu specjalnego kursu. Do tego warto troszczyć się o klientów i tym samym pozyskiwać tych współpracujących z nami stale. To bezsprzecznie najlepsza renoma dla każdej działalności.

Pamiętajmy też, że o ile wspomniana polisa OC jest obowiązkowa i każde biuro księgowe musi ją mieć, o tyle możemy wykupić jeszcze inne, i rzeczywiście warto to zrobić. Księgowość jest bowiem dziedziną narażoną na liczne niedopatrzenia. Gdy zaś do takich dojdzie i straci na nich nasz klient, to my poniesiemy największą stratę – wizerunkową. Ubezpieczenie się na szereg wypadków pomoże natomiast w wyciszeniu całej sprawy i uspokojeniu pokrzywdzonego klienta. Podsumowując więc, samo założenie biura to jedno, a dobre jego prowadzenie to drugie.

Polecam: Biuro Księgowe Talented Kraków | www.talented.pl

Polecamy

More From Author