Google AdWords, to sposób na skuteczną reklamę w sieci. Google oferuje ten produkt swoim klientom z myślą nie tylko swojego, ale również ich zysku. Dzięki Google AdWords klient może trafić z reklamą do ściśle określonej grupy osób korzystających z Internetu. Zauważyć należy, że AdWords jest typem reklamy kontekstowej, a więc nie będzie wyświetlał oferty zakupu nowych butów narciarskich osobie, która z nartami nie ma nic wspólnego, a w Internecie poszukuje nowego motocykla.
Taka forma wyświetlania reklam bezpośrednio wpływa na ich efektywność i stosunek kosztu reklamy do uzyskiwanych efektów. dzięki pewnym mechanizmom zleceniodawca kampanii AdWords ma możliwość również wpływania na docelową grupę odbiorców swojej reklamy. Wystarczy się zastanowić w jakim okresie i do kogo najlepiej jest adresować reklamę butów narciarskich. Największe efekty przyniesie ona prawdopodobnie w okresie jesieni i zimy, dodatkowo najwięcej klientów będzie pochodziło z grupy wiekowej pomiędzy 16, a 50 rokiem życia. Reklama Google AdWords bez wątpienia będzie brała te czynniki pod uwagę. Dla firm działających na rynku globalnym niezwykle ważnym elementem reklamy AdWords jest możliwość sprecyzowania regionów świata, do których firma chce docierać ze swoim produktem.
To niezwykle istotne, gdyż nie ma potrzeby reklamowania produktu na rynku, na którym nie jest dostępny i na rynek który dany produkt nie wejdzie. Kampanie AdWords, to bez wątpienia szansa na skuteczną reklamę dla wszystkich firm działających w sieci. Zatem należy też stwierdzić, że chcąc być widocznym w sieci, trzeba zainwestować w kampanię AdWords.